ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА РОЖНЯТІВЩИНИ
Новини
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.05.2024, 02:56

Превентивне  виховання  у  школах району

З  метою  покращення  превентивного напрямку  роботи  в  навчальних  закладах  району методисти районного методичного центру (Лесюк  О.Л., Романишин  В.М.) спільно з  відділом  у  справах  дітей  та  молоді 19 березня 2012 року  у  Ясенській   ЗОШ  І-ІІІ  ступенів здійснили  контент-аналіз  діяльності  педагогічного  колективу  з  профілактики  негативних  проявів  у  поведінці  школярів  і корекцію  психолого-педагогічного  супроводу.

В рамках консультативного  етапу  роботи методистами  проведено  методичну  нараду  з  класними  керівниками, директором  школи (Стоцька  О.М.), заступником директора  школи  з  виховної  роботи (Данилишин  О.Л.), практичним  психологом (Вінтоняк  Н.В.)  з  проблеми  «Алгоритм  співпраці  щодо  супроводу  дітей «групи  ризику», бесіди  з  учнями-делінквентами, тренінгове  заняття «Знаємо  свої  права  та  обов‘язки» (за  Програмою «рівний-рівному»).

 

Шкільний  конфлікт.  Кроки до  примирення.

Давно відомо, що легше не сваритися. Дорослі іноді набувають такої життєвої мудрості запізно... але ж дітей можна навчити! Шкільна медіація - це, мабуть, найменш конфліктний і найбільш миролюбний спосіб заздалегідь, ще до виникнення, «втопити» будь-який конфлікт. А якщо сварка уже почалася - то цей метод найефективніший для врегулювання у шкільному середовищі, такому пластичному і такому схильному до підвищеної емоційності...Тому на базі  Дубівської ЗОШ  І-ІІІ  ст. практичними  психологами  Люльчак  Р.В.  та  Федорою  Н.В. була  проведена  педагогічна  практика  для  слухачів  курсів  обласного  інституту післядипломної  педагогічної  освіти за  темою Використання  медіації, як  інноваційного  методу  розв»язання  конфліктів  у підлітковому  середовищі. Слухачі  курсів    ознайомились  з  технологією  медіації, та   були  учасниками  презентаційного  тренінгу "Медіатор  у  конфлікті".  Дана  технологія  дозволяє     формувати  безпечне середовище у школах  та  вирішувати конфліктів шляхом співробітництва.

 

                                                                Семінар  працівників  психологічної  служби

Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям  і окремим людям, так і цілим соціальним групам. Дана  проблема  була  розглянута  на  семінарі  практичних  психологів району, який  був  проведений 17.12. 2014  року на  базі районної   бібліотеки. Крім  спеціалістів  психологічної  служби в семінарі  прийняли участь працівники  бібліотеки  та  завідувач  РЦСССДМ  О. Гаєвська.  В  ході  роботи  обговорювались питання  соціального захисту  постраждалих  сімей, надання  їм  правової  допомоги  та  особливості  психологічного  супроводу  в  закладах району  та  консультативних  центрах. В  практичні  частині  учасники  ознайомились з  етапами  роботи  з особами з  ознаками  посттравматичного  синдрому  та  особливостями  консультативної  діяльності  з  клієнтами, що пережили втрату.

 

 

 

Психологічно безпечне освітнє середовище у школі як умова збереження і зміцнення психічного здоров'я учнів і вчителів

 

Потреба у безпеці, як відомо, є базовою в ієрархії потреб сфери людини, без часткового задоволення якої неможливо досягнути самореалізації. Тому ефективність роботи школи потрібно вимірювати не лише якістю освіти, але і безпекою учнів, захищеністю вчителів, турботою про їх здоров’я. Освітнє середовище школи повинне бути таким, щоб створити умови для психологічної безпеки суб’єктів педагогічного процесу і, як наслідок, сприяти їх психічному здоров’ю і особистісному зростанню. Саме ця проблема була презентована на педагогічній практиці соціальних педагогів, яка відбулась 20 жовтня на базі Лоп»янської ЗОШ І-ІІІ ст.. Слухачі курсів ознайомились з особливостями.Співпраця працівників психологічної служби з супроводу дітей «групи ризику» ( В. Романишин, методист РМЦ). В практичній складовій педагогічної практики працівники психологічної служби заклду презентували власні практичні заняття «Найскладніша дорога в житті – це шлях до себе» (Мацьків С.З., соціальний педагог), та майстер клас "Арттерапевтичні методи роботи з дітьми «групи ризику» (Гутак С.В.,практичний  психолог).Підсумки роботи були обговорені слухачами та керівниками педагогічної практики Бойко Ю. Р. , методист ОЦППСР,Назарук Н. В. , канд. псих. наук, доцент кафедри педагогіки та психології ОІППО. 

 

          
                       
 

 Творимо безпечне середовище для розвитку дітей.

 Проблема насильства і жорстокого поводження з дітьми є дуже актуальною для сьогодення. За даними міжнародних та вітчизняних громадських організацій, які вивчають питання проявів насильства і жорстокості, разом з кризовими явищами у суспільстві, які неодмінно супроводжуються зростанням соціальної напруги, за останні роки набули  поширення випадки проявів насильства щодо дітей з боку дорослих, і також з боку однолітків. Практика показує, що зростає також і кількість агресивних проявів у дітей, що виявляється у протиправній поведінці, поширенні негативних явищ. Тому в рамках проведення щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» в закладах району були проведені  інформаційно-просвітницькі заходи в навчальних закладах району з метою попередження вчинення насильства в сім’ї, профілактики негативних явищ в дитячому та молодіжному середовищі та протидії торгівлі людьми.Підсумком проведення щорічної  Всеукраїнської акції “16 днів проти насильства” став семінар соціальних педагогів, який був проведений на базі Рівнянської  ЗОШ І-ІІІ ст. 9 грудня 2015 року. Символічним атрибутом  заходу була синя стрічка, як символ насильства. Після презентації закладу директором школи Неспляк Р.В. учасники семінару ознайомились з теоретичними питаннями, розглянули  основні  нормативні  документи, які визначають права і  обов’язки   дитини,   захищають її від жорстокості та насильства. В ході проведення семінару соціальним педагогом  Данилів М.В. були актуалізовані  аспекти соціально-педагогічного супроводу дітей, які постраждали від насильницьких дій з боку дорослих чи однолітків та презентація  супроводу  означеної проблеми, який здійснювався в навчальному закладі впродовж проведення акції. В практичній частині семінару працівники психологічної служби Данилів М.В. (соціальний педагог) та Волошин Х.В.(практичний психолог) провели тренінгове заняття «Світ без насильства». Дуже важливим для дітей, що потерпіли від насильства є вивільнення неприємних почуттів. Одним із таких терапевтичних методів є застосування арт-терапевтичних технік. Тому в ході семінару був проведений майстер-клас соціального педагога Данилів М.В. та вчителя трудового навчання Короткого Р.С. з використанням техніки декупажу.  На завершення семінару учасники обмінялись  власними міркуваннями щодо створення безпечного простору для дитини в сімейному та шкільному середовищі. 

                                       

 

 Обдаровані діти- творці нашого майбутнього

8-10 грудня 2015 року в Івано-Франківську відбувся трьохденний круглий стіл для директорів регіональних центрів Інституту обдарованої дитини НАПН України «Обмін досвідом роботи регіональних центрів Інституту обдарованої дитини НАПН України».Метою цього семінару є обмін досвідом та обговорення науково-методичних підходів до організації діяльності регіональних центрів, а також визначення перспективних напрямів і форм щодо підвищення рівня професійної компетентності педагогів, котрі працюють з обдарованими дітьми. В міжрегіональному вебінарі приймали участь наукові працівники Інституту обдарованої дитини НАПН України, завідувачі регіональних центрів Інститу обдарованої дитини НАПН України та методисти районних методичних центрів, навчальні заклади яких залучались до експериментальної діяльності та достатньо тісно співпрацюють з науовому та методичному аспекті з проблем розвитку та супроводу обдарованості дітей дошкільного та шкільного віку. Зокрема, досвід про особливості формування професійної  компетентності педагогічної спільноти по роботі з обдарованою молоддю, було розкрито у виступі методиста РМЦ В. Романишин. Така плідна співпраця Інституту обдарованої дитини допомагає вчителю не тільки розвинути особистісний ресурс дитини, але й формує готовність педагога до осмислення та пошуків нових форм та методів роботи в інноваційному просторі.

             

 

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz