Рекомендації психолого-педагогічного консиліуму:
I.Адміністрації школи:
1.Створити умови для чіткої організації навчально-виховного процесу учнів 5-х класів Протягом року 2.Здійснювати контроль за діяльністю класних керівників, вчителів, які працюють у 5-х класах, з урахуванням специфіки даного періоду та результатів діагностики. Протягом року 3.Забезпечити проведення повторного діагностування учнів 5-х класів з метою виявлення перебігу адаптації, рівня вихованості, пізнавальних процесів. Протягом року 4.Провести повторний психолого-педагогічний консиліум за підсумками роботи п’ятикласників у 2007/2008 н.р. та результатами діагностичних досліджень. Квітень
II.Класним керівникам:
1.Спланувати роботу зі здійснення соціально-психологічного супроводу за результатами діагностичних і рекомендаціями психолого-педагогічного консиліуму. До кінця листопада 2.Здійснювати соціально-педагогічний супровід п’ятикласників і постійно проводи співбесіди, консультації з психологом школи з різних проблем навчання і виховання. Протягом року 3.Розвивати в учнів почуття колективізму, ставити їх в такі умови, де без підтримки однокласників обійтися важко: екскурсії, свята, конкурси, естафети. Протягом року 4.Створювати атмосферу доброзичливості, щирості, будувати стосунки зі школярами з урахуванням їх навчальної діяльності. Протягом року 5.Розвивати рефлексивні уміння учнів дивитися на себе «з боку», формувати навички самоконтролю та самооцінки.
ІІІ. Класним керівникам, учителям-предметникам:
1.Звернути особливу увагу на таких учнів, яких не сприймає більшість класу, тобто вони залишились поза вибором. Це діти, які не можуть реалізувати себе в класному колективі, через невпевненість у влас-них силах або через невміння використовувати свої можливості. 2.Давати велику кількість нової інформації, додаткове навантаження, вести діалог з учнями з піднесеним емоційним фоном, швидким переключенням уваги. 3.Особливу увагу приділити учням, які швидко стомлюються, втрачають здатність продуктивно працювати. 4.Провести індивідуальні бесіди з учнями. Які виявили під час діагностичних досліджень низький рівень психофізичної адаптації до навчання в середній ланці. А також з їхніми батьками щодо режиму учнями, харчування і відпочинку. 5.Приділити більше уваги учням з низьким рівнем емоційної адаптації. 6.Провести індивідуальні бесіди з ними для з’ясування причин незадоволення стосунками в класному колективі, в сім’ї, з друзями. Протягом року.
IV.Психологу школи: 1.Проводити індивідуальне консультування батьків і учнів з проблем-них питань навчання і виховання. 2.Організувати та проводити роботу з учнями, які відчувають труднощі у спілкуванні. 3.Проводити тренінги з учнями 5-х класів, спільні заняття учнів та батьків для зменшення емоційної напруги, створення належних умов навчання й виховання дітей в сім’ї і школі. Протягом року. 4.Провести другий етап діагностики.
Подоланню труднощів періоду адаптації може сприяти цілеспрямована координація дій учителів, їх професіоналізм та досвідченість. Організаційними формами роботи щодо підготовки педагогів, які працюють у 5-х класах є:
• Проведення спеціальних тренінгів з проблем наступності;
• Система відкритих уроків, на яких самими педагогами відстежується динаміка форм і методів навчання учнів впродовж 1-5 класів;
• Організація різнорівневого співробітництва дітей 1-5 класів за активної участі вчителів початкової та основної школи.
|