ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА РОЖНЯТІВЩИНИ
Каталог статей
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Пошук

Друзі сайту

Головна » Статті » Мої статті

Методичні рекомендації з проведення майстер-класу як групової форми методичної роботи

Методичні рекомендації

з проведення майстер-класу як групової форми методичної роботи

 

Майстер-клас – це одна з форм ефективного професійного, активного навчання. Він відрізняється від семінару тим, що під час майстер-класу ведучий-спеціаліст (далі Майстер) розповідає і, що ще більш важливо, показує, як застосовувати на практиці нову технологію або метод.

 

Тематика майстер-класів включає в себе:

• різні аспекти і прийоми використання технологій;

• авторські методи застосування технологій на практиці, і ін.

 

Завдання майстер-класу:

• передача Майстром свого досвіду шляхом прямого і коментованого показу

послідовності дій, методів, прийомів і форм педагогічної діяльності;

• спільне відпрацювання методичних підходів Майстра і прийомів вирішення

поставленої в програмі майстер-класу проблеми;

• рефлексія власної професійної майстерності учасниками майстер-класу (далі Слухачі);

• надання допомоги Слухачам у визначенні завдань саморозвитку і формуванні індивідуальної програми самоосвіти та самовдосконалення.

 

У ході майстер-класу Слухачі:

• вивчають розробки за темою майстер-класу;

• беруть участь в обговоренні отриманих результатів;

• задають питання, отримують консультації;

• пропонують для обговорення власні проблеми, питання, розробки;

• висловлюють свої пропозиції щодо вирішення обговорюваних проблем.

 

Алгоритм технології проведення майстер-класу:

І. Підготовчо-організаційний етап.

ІІ. Основна частина.

1. Презентація педагогічного досвіду Майстром:

• коротко характеризуються основні ідеї технології;

• описуються досягнення в роботі;

• доводиться результативність діяльності, яка свідчить про ефективність технології;

• визначаються проблеми та перспективи в роботі Майстра.

2. Представлення системи роботи:

• описується система заходів у режимі технології, що презентується;

• визначаються основні прийоми роботи, які Майстер буде демонструвати слухачам.

3. Проведення імітаційної гри:

• майстер проводить захід із Слухачами, демонструючи прийоми ефективної робот;

• слухачі одночасно грають дві ролі: учнів експериментальної групи та експертів,

присутніх на відкритому заході.

4. Моделювання:

• слухачі виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі заходу в

режимі технології Майстра;

• майстер виконує роль консультанта, організовує самостійну роботу Слухачів і керує нею.

 

ІІІ. Афішування - представлення виконаних робіт:

1. Рефлексія:

• проводиться дискусія за результатами спільної діяльності Слухачів і Майстра.

 

Можлива модель проведення майстер-класу

Зміст етапів роботи майстер-класу

Дії Майстра

Діяльність учасників

Підготовчо-організаційний

Постановка цілей і завдань (дидактичної спільної мети, триєдиної мети: освітньої, розвиваючої та виховної).

Привітання, вступне слово Майстра, незвичайний початок заняття.

Долучаються до діалогу, виявляють активну позицію, тим самим допомагаючи Майстру в організації заняття.

Основна частина

Зміст майстер-класу, його основна частина: план дій, що включає поетапну реалізацію теми

Методичні рекомендації Майстра для відтворення теми майстер-класу.

Показ прийомів, що  використовуються у процесі майстер-класу, показ своїх "родзинок" (прийомів) з коментарями.

Виконують завдання

відповідно до означених

завдань, індивідуальне

створення задуманого.

 

Афішування - представлення виконаних робіт

Заключне слово. Аналіз ситуації за критеріями:

- оволодіння загально інтелектуальними способами діяльності;

- розвиток здатності до рефлексії;

- розвиток комунікативної культури.

Організує обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається.

Рефлексія – активізація самооцінки та самоаналізу з приводу діяльності на майстер-класі.

 

 

Умови результативної роботи Слухачів майстер-класу:

• мотивація усвідомленої діяльності всіх Слухачів, які беруть участь у роботі майстер-класу;

• підвищення рівня теоретичної та методичної підготовки Слухачів;

• готовність Слухачів і Майстра до розвитку власної перетворюючої діяльності на науковій основі;

• рефлексія діяльності Слухачів і Майстра в процесі власної практики.

 

Вимоги до діяльності Майстра:

У ході майстер-класу Майстер представляє власну систему роботи, що передбачає комплекс методичних прийомів, які притаманні саме цьому педагогу; дії Майстра взаємопов'язані між собою, оригінальні і забезпечують ефективне вирішення поставлених завдань. Ознаками системи роботи Майстра є цілісність, оптимальність у визначенні місця і часу застосування кожного методичного прийому; різнобічність впливу на Слухачів; оригінальність методики.

 

Переваги майстер-класу як групової форми методичної роботи:

- майстер-клас забезпечує формування мотивації та пізнавальної потреби Слухачів у конкретній діяльності; стимулює пізнавальний інтерес.

- у ході майстер-класу відпрацьовуються вміння з планування, самоорганізації і самоконтролю педагогічної діяльності.

- під час проведення майстер-класу здійснюється індивідуальний підхід по відношенню до кожного Слухача, відслідковуються позитивні результати навчально-пізнавальної діяльності.

- майстер-клас – форма організації активної самостійної роботи слухачів, під час проведення якої використовуються емпіричні методи дослідження: спостереження, вивчення документів і результатів діяльності, тестування, розробки дидактичних матеріалів для дослідно-експериментальної роботи у власній педагогічній діяльності.

Таким чином, Майстер розкриває Слухачам авторську систему роботи. Майстер-клас створює умови для зростання педагогічної майстерності на основі рефлексії власного педагогічного досвіду. Досягнення цілей в роботі майстер-класу визначається відповідно до поставленої мети. Результатом спільної діяльності є модель заняття, заходи або інший продукт, який розробив Слухач під керівництвом Майстра з метою застосування цієї моделі у практиці власної діяльності.

 

Література:

1. Пахомова О.М. Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду.// Методист. – 2005. - №2.

2. Пахомова Є.М., Дуганова Л.П. Вчитель у професійному конкурсі: навчально-методичний посібник. – М.: АПКіППРО, 2006, - 168.

3. Селевко Г.К. Альтернативні педагогічні технології. – М.: НДІ шкільних

технологій, 2005. – 224с.

4. http://dou.edu.ru

5. http://www.openclass.ru

Категорія: Мої статті | Додав: вірар (10.09.2012)
Переглядів: 1272 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz